12 Eylül 2010 Pazar

Gerard Houiller Aston Villa'da


Gerard Houlier, 2. Ada macerasına Aston Villa’da başladı. Benim inandığım teknik adamlardan biridir Houlier. Oyuna bakış açısı biraz Wenger’i andırır. İngiltere’ye ilk ayak basışı Roy Evans’la birlikte Liverpool’a olmuştu. Ancak iki başlı yönetim istenileni veremeyince daha ilk sezonunun ortasında tek tabanca oldu Houlier. Başkanın tek isteği vardı Fransızdan. Kulübü her şeyiyle 21.yüzyıl standartlarına ulaştırmak. Bende bunu yapmaya çalıştım diyor Houlier. Takımı belli bir seviyeye getirdiklerini, 2-5 arası bütün dereceleri aldıklarını ama şampiyonluğun o dönem için imkansızla eş anlamlı olduğunu belirtiyor. Liverpool’dan ayrıldıktan sonra göreve gelen Rafael Benitez’le Şampiyonlar Liginin kazanılması da kendisi kaldıramasa da kupayı ayrı bir gurur vermiş Houlier’e:''İstanbul’da Şampiyonlar Ligi’ni kazandıkları zaman maçtan sonra soyunma odasına indim. Müthiş duygulu anlar yaşanıyordu soyunma odasında, bende bir köşede utangaç bir çocuk gibi oturuyordum. Sonrasında tüm oyuncular yanıma geldi ve bana sarıldılar. Bende o zaman ‘Bu benim takımım, bu benim takımım’ dedim.'' Hakikaten de öyleydi. Benitez göreve geldiğinde takımı hiç bozmadı. Belki de daha gözü açılmamıştı o zamanlar. Sonrasında yaptığı bazı abuk sabuk transferleri biliyoruz:).

Tüm bunları daha yeni açıkladı Houlier. Daha önce yapılmış bir şey değil. Aston Villa’ya gelmişken bunları söylemesi tuhaf geliyor insana ama içinde kalmış demek ki bazı şeyler. Liverpool’dan sonra Lyon’da 2 şampiyonluk kazanmasına rağmen Şampiyonlar Ligi’nde başarılı olamadığı için başkan Aulas’la papaz olan ve ayrılan Houlier, şimdiki hedefini Aston Villa’yla devler ligine kalmak olarak gösteriyor: ''Martin O’Neill Aston Villa’yı çok üst bir seviyeye taşıdı. Benim görevim bunu daha da yukarılara taşımak. O çok iyi bir menajer ve iyi bir takım bıraktı arkasında. Bende bu iyi takımı hedeflerine ulaştırmaya çalışacağım''. O’Neill’den sonra Aston Villa yakın dönemdeki günlerine döner mi bilinmez ama kulübün oyuna bakış açısıyla birebir örtüşen Houlier geldi göreve. Başarılar güzel insan.

Hiç yorum yok: