25 Kasım 2010 Perşembe

GEORGE BEST (1946-2005)


Maradona İYİ, Pele DAHA İYİ, George BEST…
Memleketi Kuzey İrlanda’da böyle söyleniyordu onun için. Hakikaten de bir insan, soyadıyla bu kadar mı güzel özdeşleşebilir. Büyük ustanın ölümünün üzerinden 5 yıl geçti ama onu hiç unutmadık ve unutmayacağız. Bende ölüm yıldönümünde bu büyük ustayı bir kez daha anmak istedim.
Futbolunda zirve yaptığı dönemlerde ben dünyada yoktum. Doğduğumda ise yıldızı sönmeye başlamıştı. Yıllardır Avrupa Futboluyla içli dışlı olmasam yada daha doğrusu bu işi yapmasam belki de George Best ismi benim için sadece bir kulak aşinalığı olacaktı. İlk kez hayatını okumaya başladığımda ve görüntülerini gördüğümde oldukça etkilenmiştim. Zaman geçtikçe Best’le ilgili daha fazla doküman elime geçince ona olan hayranlığım kat be kat arttı.

Ben Maradona kuşağındanım. O yüzden yine zamanında izlemesem de sonradan okuduklarımdan mıdır bilmem Pele’ye hiç ısınamadım. Ama Best deyince bende akan sular durur. Saha içinde attığı çalımlar ve muhteşem gollerini burada defalarca söylemeye gerek yok. Manchester United’la Şampiyon Kulüpleri kazandığında Avrupa’nın en iyisiydi. Dünya Kupası’nda oynayamaması ise çok büyük bir şanssızlıktı. Belki İngiliz olsa hem kupada oynayabilir hem de daha birçok başarıya imza atabilirdi ama belki de bu kadar renkli bir kişilik olmazdı. Çünkü insanların ona olan sevgisi sadece yeşil sahalarda yaptıkları için değil. Saha dışındaki renkli yaşamı her ne kadar örnek gösterilmemesi gerekiyorsa da Best’i en çok sevilen futbol ikonlarından biri haline getiriyor. Aykırı olmak, başkaldırmak, ulen param olsa şunları yaparım diyen birçoklarının aynasıydı Best.

Oyundan koptuktan sonra da yaptığı yorumlar ve söylediği sözler halen tüm futbol sitelerinde bir şekilde yer buluyor. İşte onlardan bazıları;
*Ben çirkin doğsaydım hayatta Pele’nin adını duymazdınız.
*1969’da kadınlara ve içkiye son verdim. Hayatımın en kötü 20 dakikasıydı.
*Bir keresinde Gazza’nın IQ’sü forma numarasından daha düşük dedim bana IQ ne demek diye sordu.
*Cantona’yla büyük bir Avrupa maçında yan yana oynamak için içtiğim bütün şampanyalardan vazgeçerdim.
*Geçmişimde en çok özlediklerim Miss Canada,Miss England,Miss World.
*Sol ayağını kullanamıyor,topa kafa vuramıyor çok fazla da gol atamıyor.Onun dışında Beckham iyi çocuk.
*İçkiye,kızlara ve hızlı arabalar çok para harcadım.Gerisini saçtım.


Bu renkli kariyerinden sonra durması gerektiği yerde durmadı büyük usta ve aynı şekilde içmeye, kendine bakmamaya devam etti. Nitekim futbol hayatına mal olan unsurlardan içki, yaşamını da aldı elinden. Best, son günlerinde kanser nedeniyle yattığı hastaneden hayranlarına hiç tarzı olmayan şu mesajı yolluyordu:
''Benim gibi ölmeyin.''

Hiç yorum yok: