10 Ocak 2011 Pazartesi

Beşiktaş’ın Antalya kampından notlar


Cuma günü gittim Antalya’ya. Amacım Quiz programımız için hazır bütün takımlar tek bir yerde toplanmışken çekimler yapmaktı. Boş zamanlarımda da kaldığımız otele çok yakın bir yerde kamp yapan Beşiktaş’ı birkaç defa izleme fırsatı buldum. Geldiğim gün Siyah beyazlıların Sivas’la oynadığı maç vardı. Yeni transferlerden sadece Simao ilk 11’deydi. Maçın ilk yarısında Sivaslı oyuncuların gaddarca tekmelerinden kaçmaya çalışan bir Beşiktaş vardı sahada. Zaten medyada da sıkça gündeme geldi bu anlamsız hareketler. Takımının böyle oynamasını Rıza Çalımbay mı istedi bilmiyorum ama saha kenarından oyuncularını sakin olmaları gerektiği için uyardığını pek görmedim. Maçın hakemi de ne yapacağını şaşırdı garibim. Beşiktaşlı oyuncular topu her ayağına aldığında arkadan sakatlamaya yönelik bir hareket vardı. Hakem de hazırlık maçı olduğu için mümkün olduğu kadar oynatmaya çalıştı ama çok zorlandı. Normal bir puan maçı olsa en az 3 kırmızı kartlık hareket vardı.
***
2.yarıda ise biraz daha futbol izleyebildik. Simao daha çok sorumluluk aldı ve 1 gol 1 asistle Beşiktaş’ın hücum gücüne beklendiği gibi çok şey katacağının sinyallerini verdi. Ancak Beşiktaş’ın savunma zafiyeti devam ediyor. Özellikle yedikleri ilk gol yine komediydi. Bu kolay gol yeme hastalığı devam edecekse Beşiktaş’ın her maç en az 3 gol atması lazım ki başı ağrımasın. Portekizliler çetesinin diğer 2 üyesi Fernandes ve Almeida ise 2.yarı oyuna girdi. Fernandes savunma görevlerinin yanında takımı hücumu kaldırmada oldukça başarılıydı. Açıkçası daha önce çok izlediğim bir oyuncu değil. Ama oyun tarzı böyleyse özellikle Guti’yi çok rahatlatacağı kesin. Almeida ise daha yeni alışıyor diğer arkadaşları gibi. Ama şunu söyleyebilirim, toplara anormal vuruyor. Antrenmanlarda kalecilerin birkaç defa toptan kaçtıklarını gördüm ki gerisini siz düşünün. Ama sonuçta sahada ne yapacağı çok önemli. Bobo’dan daha iyi bir performans gösterebilecek mi bunu zaman gösterecek. Kısa sürede edindiğim izlenimler bunlar. Ligde 2.yarı müthiş bir galibiyet serisi yakalaması gereken siyah beyazlıların gerçek yüzünü ligde bekleyip göreceğiz. Son sözüm ise dün yapılan Almeida’nın basın toplantısından.
***
Hayatımda ilk defa bir basın toplantısına katıldım ve tek kelimeyle utandım. Beşiktaş’ın bir futbolcusu, dünya futbolunun önemli isimlerinden biri ilk defa basının karşısına çıkıyor. Özellikle yazılı basında yılların muhabirlerinin sorduğu sorular inanılmaz kötü ve komik. Sordukları sorular bir yana temsil ettiği kurumu küçültür şeklindeki hareketlerini görünce gerçekten çok utandım ve hemen kaçtım oradan.

Hiç yorum yok: