27 Ağustos 2011 Cumartesi

Sayın Mehmet Ali Aydınlar'a...


Geçen gün önce yazdım, hatta bloga koydum ama 5 dakika sonra hadi boş ver deyip sildim. Ama 3 gündür içim içimi yiyor arkadaş. Beşiktaşlı olmama rağmen Mehmet Ali Aydınlar'ın Fenerbahçe'yi Şampiyonlar Ligi'nden men kararını bir türlü anlayamıyorum. Bir yerden haklı bir neden arıyorum ama olmuyor, bulamıyorum.
***
Uefa seni tehdit etti diye daha önce kendi aldığı bir kararı nasıl yok sayabiliyor TFF anlayamıyorum. Burada yargısız infazla cezalandırılan Fenerbahçe değil aslında Türk futboludur, bunu kimse anlamıyor. Uefa, böyle bir istekte bulunuyorsa TFF önceki gibi ''şu an yargı sürecindeyiz, ben daha önce raporlara baktım, net bir şey yok'' cümlesini niye söyleyemiyor. ''Siz daha önce Milan'ı -8 puanla bu kupada oynatmadınız mı, o Milan şampiyon olmadı mı diye niye diyemiyorsunuz. Kura çekimine 1 gün kala bu kararı nasıl açıklayabiliyorsunuz. Siz o anda Uefa'nın bu isteğine karşı çıksanız size kim ne diyecek. Ha Fenerbahçe hakikaten suçluysa neden daha önce karar vermiyorsunuz. Uefa'ya karşı çıktın, o da seni cezalandırdı. O da o kadar kolay değil ya, bu ülkede seni kim eleştirebilir. Çünkü daha önce söylediklerinin arkasında durmuş olacaktın. Ama şimdi neyi nasıl izah edeceksiniz bilmiyorum. O Uefa, sıfır risk diyerek Fenerbahçe'nin men edilmesini isterken Beşiktaş ve Trabzon o riski taşımıyor mu diye neden sormadınız. Onlarda bu olayda mahkemeye çıkmayacak mı? Sadri Şener'in yurt dışına çıkma yasağı aynı gün nasıl kaldırıldı, Bursa'nın cezası nasıl bir anda silindi. Tüm Türkiye ''ne oluyo lan?'' diye sorarken siz ne düşünüyordunuz?
***
Hele olayın olduğu akşam Fatih Altaylı'nın programına katılıp söyledikleriniz...Programı o an izleyememiştim. Bir sitede söylediklerini duydum sayın başkanın önce inanmadım. İnternetten bulup izledim ve dehşete düştüm. Beşiktaş sempatik davrandı, o yüzden yırttı dediniz. Fenerbahçeli yöneticilere daha önce de söyledim, kongreye gidin, başkanınızı seçin demişsiniz. Bunları söylerken doğurabileceği tepkileri-ki komik duruma düşmüşsünüz-hiç mi düşünmediniz. Uefa'nın Fenerbahçe yerine Trabzon'u Şampiyonlar Ligi'ne göndereceğini bilmiyor muydunuz gerçekten. Uefa size bunu deklare etmedi mi daha önce. Şimdi siz Fenerbahçe'den nasıl hiçbir şey yokmuş gibi ligde oynamasını bekliyorsunuz. Ne yani, Fenerbahçe ligde oynamaya devam edecek normalde Şampiyonlar Ligi'nden elenmiş Trabzon salı-çarşamba sahaya mı çıkacak. Demediniz mi Uefa'ya ''ama Trabzon'da tutuksuz yargılanıyor bu olayda'' diye.
***
Play-Off sistemi attınız ortaya, düzgün bir şekilde planlamadan. Üstte play-off var altta play-out yok. Avrupa'nın hiç bir büyük liginde uygulanmayan bir sistemi getirdiniz. Tamam Lig Tv'nin de girdiği zararı karşılaması lazım. Çok doğru ama bu sistemi biraz daha iyi kuramaz mıydınız. Takım sayısı böyle bir sistem için fazlayken, zaten geç bir tarihte başlayacakken bu acele niye. Lig Tv'nin de zararını kapatması için bu sezon daha uygun bir şey bulunamaz mıydı. Bir de üstüne bu men kararını alarak Lig Tv'yi iyice ateşe atmadınız mı? Bir yandan yayıncı kuruluşu düşünüp diğer yandan aldığını bu kararla Lig Tv'ye daha çok zarar vermediniz mi? Şimdi Fenerbahçe taraftarı anlamsız yere Lig Tv'ye de gıcık oluyorsa bunun en büyük sorumlusu siz değil misiniz?
***
Yani şu son birkaç günde yaşananlar sizin için normalse ben hiç bir şey diyemiyorum. Ben hayatımda peş peşe bu kadar çok hata yapan bir lider görmedim. Kimse de bana ''ama daha yeni başladılar, böyle büyük bir olay patlayınca bocaladılar, acemiliklerine verin'' demesin. Mesela Koç, Karamehmet yada Sabancı ailesi göreve yeni getirmesine rağnen bu kadar çok hata yapan bir CEO'suna ''ama daha yeni başladı'' der mi, hiç sanmıyorum. Göreve geldiğinizden bu yana her açıklamanız bir öncekiyle çelişiyor. O zaman niye her defasında zorluyorsunuz, demeç veriyorsunuz anlayamıyorum. İnsan kendisine özellikle zor durumlarda güveniyorsa bu işin başına geçer. Yoksa aman abi bu iş beni aşar der. Bu yazı daha uzar gider aslında ama durmak zorundayım bir yerde. Daha eleştirilecek çok şey var. 2 ay önce 'Federasyon Haklı Beyler' demiştim ama şimdi çok üzülüyorum düştüğünüz duruma ve ''vah vah'' diyorum.

Hiç yorum yok: