1 Ağustos 2011 Pazartesi

SERGIO AGUERO: “Yeni Maradona Değilim”


Sezonun en flaş transferi oldu Kun Agüero. 38 milyon pounda Atletico Madrid'ten Manchester City'e geçerek. Eski kulübüne oranla baskıyı çok daha fazla hissedeceği bir kulübe geldi Arjantinli ve ilk röportajını ESPN'den Nick Bidwell'e verdi. Birçok konuda açık bir şekilde soruları cevaplamış Agüero. Bakın neler demiş;
İngiltere’ye gelmenin doğru zaman olduğuna nasıl karar verdin?
İngiliz futbolunu izlemekten her zaman keyif aldım. Independiente’de kendimi kabul ettirmek isterken bile birgün Premier ligde oynama şansı elde edeceğime inandım. Bu ligin bir parçası olmak hoşuma gidecek. Buradaki oyun tarzının da bana çok uygun olduğunu düşünüyorum.
Çocukluğunda bir Liverpool taraftarı olduğun doğru mu?
Liverpool’la Milan’ın oynadığı 2005’teki Şampiyonlar Ligi finalinde Liverpool’un geri dönüşündeki her golde tezahürat yapmıştım. Tamam bir sempatim var ama öyle taraftarlık boyutunda değil.
Herkes sen ve kayınpederin arasındaki ilişkiyi büyüleyici buluyor. Diego Maradona hakkında bir şeyler anlatabilir misin?
Maradona ailesinin bir ferdi olmaktan çok ama çok gurur duyuyorum. Muhteşem bir futbolculuk kariyeri var, döneminin en büyük oyuncusu ve bir Arjantin efsanesi olmasının yanısıra insan kalitesi açısından mükemmel biri.
Belki de birçoğumuz ve sen Maradona’yı izleyemedi. Peki kızıyla evlendiğinden bu yana senin için neler yaptı?
Tavsiyesine ihtiyacım olduğu zaman hep yanımdaydı. Söyleyeceklerini her zaman direkt ve dürüstçe söyler. Diego basit ve açıksözlü biri, olayları da bu şekilde ele alıyor. İkimizde mütevazi bir çevreden geliyoruz ve o da bana her zaman “geldiğim yeri unutmamam” gerektiğini söylüyor.
Genç yaşta evlendin ve bir oğlun var. Aile yaşamı kariyerin için iyi mi?
Bazı futbolcular bu kategoriye girer. Bende onlardan biriyim. Giannina hayatımın kadını ve benim destek ünitem. Futbol dolu bir aileden geldiği için her şeye hakim. Bana müthiş derecede yardımı oluyor.
İnsanlar seni Maradona’yla karşılaştırdığında neler hissediyorsun?
Sadece gülüyorum çünkü bu insanlar ne dediğini bilmiyor. Diego tek. Onun gibi harika bir isimle kimse karşılaştırılamaz. Çok iyi oynayabilirim ama “yeni Maradona” olduğumu söyleyemem. O ayağında topla bir sihirbazdı, takım arkadaşlarını bütünüyle etkileyen bir liderdi. Tekrar ediyorum kimse ama kimse yıllar önce onun yaptığı gibi Arjantin ve Napoli’yi böyle bir dönüşüm yaşatamaz.
İnsanların neden bu şekilde düşündüklerini anlamalısın? Sence de senin oyun stilin benzer değil mi?
Elbette oyun anlamında bizim bazı benzerliklerimiz var. Her zaman üretmek için çalışıyoruz ve bazı riskler de alıyoruz. Bunlar üçüncü bölgede işlerin olmasını sağlıyor. İkimizde top sürmeyi, hızlı oynamayı ve çabuk tepki vermeyi seviyoruz. Başka şeylerde var tabii ikimizde büyük bir tutkuyla oynuyoruz, kazanmak için yanıp tutuşuyoruz.
2010 Dünya Kupası’nda Maradona için oynamak garip miydi?
Evde, biz bir aileyiz. Ama işte o Arjantin teknik direktörü bende oyuncusuydum. Bana oynar mısın diye sorduğunda bu kendisi için olmuyor, ülkemiz için oluyor. Bu iki duyguyu ayırmak çok kolay.
Juventus’a transfer olabileceğin doğru muydu?
Menajerim Juventus’la birkaç görüşme yaptığını söyledi. Zaten ona bu konularda yetki verdim. Ben sadece futbola odaklanıyorum diğer konularda, transfer ve para konularında bu insanlar ilgileniyor.
Manchester City’de ki hedeflerin nedir?
Tabiki kupalar kazanmak. Bir Dünya Kupası, Şampiyonlar Ligi yada büyük bir ligde şampiyonluk yaşamadım. Yıllardır öğrenmeye çalıştığım şey takımın bir parçası olmak,ama bir lider olarak başta. Yaşlandıkça daha fazla madalya kazanmak istiyorsunuz, kimsenin silemeyeceği bir damga vurmak istiyorsunuz tartışılmayacak şekilde. Önümüzdeki adımlar kariyerimin en önemlileri olacak. Tarih yazmak istiyorum ve saat işliyor.
Bir oyuncu olarak kendini nasıl tarif edersin?
En önemli özellliğim birebirde rakiplerimi heyecan verici şekilde alt etmek. Benden daha iri daha güçlü bir rakibi geçmek beni ayrı mutlu ediyor. Tabiki beni marke eden oyuncuyu aşağılama amacım yok ama bazen böyle şeyler olabiliyor. Rakibimi korkutmak ve korkulan bir isim olduğumu hissetmek istiyorum. Futbol bugünlerde çok ciddi bir meslek. İçinde çok büyük paralar dönüyor ama bu mesleğinizden keyif almayacağınız anlamına gelmiyor.
Kariyerinde bir sonraki adıma hazır mısın?
Öyle inanıyorum. Kafamda Atletico’da aldığım futbol eğitimine yönelik hiçbir şüphe yok ve her zamankinden daha verimliyim. Etrafımda neler olduğunun çok daha farkındayım ve taktik olarak daha iyiyim. Çok daha bir etkili bir forvet oldum ve yaptığım hareketleri daha bilinçli yapıyorum. Yine de geliştirmem gereken çok şey var.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık...